Wykwalifikowani nauczyciele pracują rzadko w sektorze prywatnym i wolontariackim. Naukowcy dokumentują, że chociaż połowa dzieci, które uzyskują dostęp do edukacji przedszkolnej w państwowych szkołach podstawowych lub specjalistycznych, jest nauczana przez wykwalifikowanego nauczyciela, jest to znacznie rzadsze w przypadku drugiej połowy dzieci uczęszczających do żłobków i przedszkoli w szkołach prywatnych sektory wolontariackie i niezależne. Mniej niż jedna trzecia tych ustawień ma nauczyciela lub profesjonalistę z wczesnych lat pracy z dziećmi.. W swojej próbie jedno na dziesięć dzieci uczęszczało do placówki jaką jest przedszkole niepubliczne Poznań ocenionego jako „wybitny”, dwie trzecie uczestniczyło w „dobrym”, jeden na pięciu uczęszczało na jedno ocenione jako „zadowalające”, a zaledwie 2% uczestniczyło w pokoju dziecięcym ocenionym jako „nieodpowiednie”.
Chociaż prawdą jest, że dzieci, które uczęszczają do wybitnego żłobka lub prywatnej placówki, jaką jest przedszkole niepubliczne Poznań, radzą sobie lepiej, efekty są bardzo małe. Posiadanie absolwenta dobrej uczelni w żłobku lub w przedszkolu niepublicznym Poznań oznacza, że dzieci mają wynik oceny nauczyciela wyższy o jedną trzecią punktu, przy czym łączna liczba dostępnych punktów wynosi 117.
Uczęszczanie do żłobka lub placówki edukacyjnej jaką jest przedszkole niepubliczne Poznań z oceną „wybitną” wiąże się z przejściem o mniej niż jeden poziom tylko w jednej z 13 skal, które składają się na Podstawowy etap edukacji podstawowej w wieku 5 lat. Wydaje się zatem, że powszechnie stosowane mierniki jakości przedszkolnej w Poznaniu nie są w stanie wyjaśnić dużej zmienności wyników dzieci w szkole. Nie ma dowodów na to, że skutki są znacznie większe dla rozwoju społecznego lub jakiegokolwiek innego konkretnego aspektu.